výměna nárazníku
Jak postupovat při výměně seriového nárazníku za tuningový?
1. krok. po bezpečném zvednutí vozu se dostaňte pod vůz a tam demontujte spodní šrouby nárazníku. Tento krok se dá udělat kdykoliv, ale pokud jej uděláte jako první vyhnete se ztížené manipulaci s nárazníkem.
2. krok. po uvolnění spodku nárazníku je potřeba demontovat blinkry kvůli lepšímu přístupu k nárazníku. Otevřeme tedy kapotu a vyšroubujeme šrouby které drží blinkr spojený s reflektorem, poté blinkr opatrně vycvakneme a odpojíme přívod proudu.
3. krok. dalším krokem je demontáž plastových podběhů. To je velmi jednoduchá práce. Odšroubujeme první polovinu šroubů od přední části podběhu a jeden na podvozku. Tím je podběh dostatečně uvolněný pro přístup k šroubům v blatnících.
4. krok. teď odšroubujeme nárazník od blatníků. Je to práce ve stísněném prostředí, ale s trochou trpělivosti to neni problém. V každem blatníku je pouze jeden šroub.
5. krok. už nám zbývá poslední šroubování při demontáži. a to 5 šroubů co se schovávají pod kapotou a primárně drží nárazník. Všechny vymontujeme a nárazník pohybem vpřed opatrně vysuneme. tím je nárazník demontován.
6. krok. následně si vyměříme a vyvrtáme otvory do nárazníku tak, aby nám přesně lícoval. Zde je důležité pravidlo 2x měř a pak řež. Pokud budeme postupovat ukvapeně tak nás bude čekat ještě laminování a to nechceme.
7. krok. po vyměření a vyvrtání nárazník opět nasuneme na místo a pokračujeme od 5. kroku az po krok 2, jelikož většina tuningových nárazníků dole nemá úchyty, ale vůbec to nevadí.
Při celé práci si počínáme velmi opatrně, abysme se nezranily samy ani svého miláčka. Při práci s tuningovým nárazníkem si počínáme zvlšť opatrně, jelikož se většinou jedná o laminátový výrobek a ten je velmi náchylný na surové zachazení.