výroba nárazníku
Dneska jsem pro vas připravil návod, jak si vyrobit vlastni náraznik. Jsou dvě varianty jak si ho vyrobit. Buď můžeme zvolit variantu, která je pevnějši a ohybnějsi a to výrobu ze stavajiciho nárazniku, nebo výrobu z laminátu. Ten uz neni tak pevný.
Ja na svém voze jsem zvolil variantu výrobu z originálu. Sehnal jsem na vrakovišti jestě jeden originalni náraznik ze stejneho vozu(jde to i z jiného, ale složení plastu musi být stejné, jinak nárazniky nepůjdou svařit) a pečlivě jsem si vyměřil a lepici páskou označil mista řezáni a sváru.
Dále jsou dvě varianty jak nárazniky spojit. Buď je můžeme dát svařit ke svářeči plastů, nebo si je dohromady spojit sám a to slaminováním. V případě laminování ovšem nárazník ztrácí pevnost a ohebnost. Ale vyjde to o hodně levněji.
Tak, laminování je práce ne úplně příjemná, ale co bysme pro své miláčky neudělali. Začneme tím, že povrch na který budeme pokládat tkaninu tak si ho obrousíme brusem a odmastime tech. benzínem. (To vše až po rozřezání nárazníků), pak naneseme první vrstvu pryskyřice s tvrdidlem, necháme zavadnout a naneseme tkaninu. Necháme zatvrdnout a opakujeme minimalně 3x. Pro větší pevnost můžeme dát jednu vrstvu z vnější strany. Po zaschnutí a zatvrdnutí (ideálně přes noc) zbrousíme hrany do jemna.
Po obroušení kitujeme.Pouze z venku. Ideální je koupit kit ve velkém balení, bude ho potřeba dost. Kitujeme dokud není povrch dokonale zakulacený a průběžně brousíme hrubým brusem. Až se nám bude zdát povrch dokonalý, tak brousíme brusem pod vodou. Začneme P800 a dokončíme P1000.
Pro zlepšení pevnosti a odolnosti je dobré zevnítř vystříkat nárazník PUR pěnou.
Všechny práce provádíme v rukavicích a s rouškou na obličeji a v pracovních brýlích.
Komentáře
Přehled komentářů
Mám také prasklý nárazník, takže to hned vyzkouším. Myslím si, že to půjde. Děkuji za radu.
Sorry - kyt (jako tmel) je s tvrdým. :-)
Prasklý názarník
(K, 6. 8. 2011 7:19)